2015年1月22日木曜日

1/21/15 【アートと詩のコラボ】『丸ごとのわたし』

久しぶりの、そして今年初めてのブログ更新です。
今の想いを綴ってみました。

I have been making artworks with poems in those years.
This poetry was inspired when I crochet a 7.5m code for a group exhibition.

数年前から、自作のアート作品に自作の詩(日英両語)を綴ってアートと詩のコラボ作品を制作しています。

  今回の作品は来たる10月の地元アート・ギャラリーの編み物のグループ展用に作成した7.5mのコードから
「これは私の姿だ!」と めき、詩が生まれました。



“I” as a Whole

“Love and accept youself! Therefore, forgive yourself first.”

I told it for others, However, have I done for me?


Want to show off what I am good at, But I tried to hide my weaknesses.

I love bright side of me, But I wanted to cut my dark side off.


I am capable when things went well, However, I could not get over once I deeply hurt.


I have been living my life such way. I might neglect and reject my shadows.


Now I feel overwhelmed if I have to accept myself as a whole.



However, this is an only way to become I am as a whole, a whole person.


Am I ready for loving and accepting myself?


“Love and accept youself! Therefore, forgive yourself first.”


I start a new year to apologize me for not loving and accepting all of my pieces.



 『丸ごとのわたし』


「自分を受け入れ愛しましょう。それには、自分を赦すこと」



そう説いてきたものの、本当に自分はできてるのかな?


自分が気に入ったところばかり見せたがり、弱い部分には
目を向けないようにする

明るい色は好きだけど、暗い色は切り捨ててしまいたい

調子がいい時はうまくこなせるけど、一度つまづくとなかなか立ち直れない

そうやって生きてきてないかな?仲間外れや弱い者いじめは
していない?


これはすべて自分のこと。全部ひっくるめての自分は重すぎる

何とか軽くしようとして、置いてきぼりにしてきたところ

みんな目の前に現れた。さあ、大変だ~どうしよう


「自分を受け入れ愛しましょう。それには、自分を赦すこと。」

丸ごとの私を愛してこなくてごめんね。
そう詫びることから今年は始めよう  

0 件のコメント:

コメントを投稿